CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

dijous, 30 d’abril del 2009

KID-PIX !

Treballem amb el programa Kid pix. Hem proposat dues activitats que estan relacionades amb el nostre tema; el fons marí.

En les activitats que proposem desenvoluparíem les següents competències:

  • aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma.
  • iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.
  • progressar en el coneixement dels éssers que habiten al medi marí.

Els objectius que ens plantegem són:

  • Observar i identificar diferents elements de l'entorn: animals, plantes, paisatges.
  • Observar i reconeixer semblances i diferències en organismes.
  • Reconèixer i ordenar nombres.
  • Distingir quins elements podem trobar en el fons marí.
  • Diferenciar els animals marins dels que no ho són.

Es tracta d’una activitat de l’àrea de descoberta de l’entorn dirigida a nens i nenes de 5-6 anys (finals de P-5 i primer trimestre de primer ja que la numeració arriba fins al número 30). Es treballaria a partir de l’ordinador o bé amb un suport gràfic.


En la primera activitat els nens i nenes haurien d’unir els nombres seguint la seqüència de petit a gran i crear així el dibuix. Seguidament el nen podria acabar l’activitat imprimint la fitxa i pintant-la amb els colors que cregui més adients.

Els materials necessaris per a realitzar la proposta són:
-opció 1 ( digital): Fem l’activitat amb l’ordinador.

-opció 2 ( suport gràfic): El mestre imprimeix el dibuix i els nens realitzen la fitxa a mà, necessitarem: paper i colors.

La segona activitat que proposem, va dirigida a nens i nenes de P-4 o P-5 i l’inclouríem l’àrea de descoberta de l’entorn. Si disposem d’ordinador a la classe o d’una aula d’informàtica podem fer l’activitat directament amb l’ordinador de manera que cada nen ha d’enganxar animals i plantes marins en el seu propi dibuix de l’ordinador. Si disposem d’impressora, es poden imprimir aquests dibuixos i exposar-los a la classe.

En cas de no disposar d’ordinadors es tractaria d’imprimir la fitxa on hi ha plasmat el fons marí, i una altre fitxa on hi ha una sèrie d’animals marins, terrestres i altres elements. Els nens i nenes hauran de retallar els animals que viuen en el medi aquàtic i enganxar-los en el lloc corresponent.

Per avaluar l’activitat podríem presentar els dibuixos dels diferents nens davant de tota la classe i que els mateixos nens decidissin si han enganxat els animals correctes a dins del mar o no. Els dibuixos podrien quedar exposats a la classe.










11 comentaris:

Meritxell Estebanell ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Montse Llobera ha dit...

L'activitat és original i divertida.
L'explicació de l'activitat està ben detallada.
Els objectius i les àrees a treballar són adequades per a l'edat.

Arantxa Monroy ha dit...

Crec que és molt interessant i motivadora l’activitat que es proposa. Els objectius són clars i concrets i adreçats a l’edat a la qual estan destinades les activitats. Els materials proposats són atractius i de qualitat perquè contemplen la possibilitat de no tenir el recurs informàtic.

Lorena ha dit...

Hola wapis!!!
Penso que és una activitat molt engrescadora i motivadora pels infants. Ja que és molt adequada per treballar el fons mari i els animals que hi podem trobar.
M'ha agradat molt.
Podrieu proposar fer uan sortida al aquarium, jeje.
Us felicito.

Meritxell Martín ha dit...

M'agrada molt aquesta activitat on els nens han de retallar i després crear el seu propi fons marí! La creativitat pot ser sorprenent en l'etapa d'educació infantil!!

Mireia Lama Güibas ha dit...

molt bé noies, em semmbla una activitat senzilla i molt divertida, però sobretot de les que criden l'atenció als nens. A més el fet de fer dibuixos amb format digital i després complementar-los "a mà" crec que és treballar diferents tècniques en una matexa activivitat, i aixó m'agrada. El que potser canviaria és, en comptes d'utilitzar tants dibuixos, utilitzar fotografies, per exemple el fons mari que sigui un dibuix però els animals que siguin amb fotografies.

DELS BOMBERS!

Tamara ha dit...

Considero que són dues activitats molt interesants i diferents. M'agraden molt, sobretot la d'unir punts, recordo que no parava de fer això de petita jaja

Crec que són adequades per aquestes edats.

Sofia ha dit...

Hola noies!
Penso que tot és molt entenedor. S’especifiquen els objectius, les capacitats i l’edat a la que dirigeixen la proposta. A més, han tingut en compte que la primera activitat es podria treballar a 1er. Pel que fa a la segona activitat, trobo que és molt semblant a la nostra.

noemi ha dit...

L'activitat està molt bé. L'esxplicació de l'activitat està molt clara i treballa parts importants del curriculum.
Molt bé!!!!!!!!!

Sandra Hernández Castro ha dit...

Hola!
Crec que l'activitat és interessant i atractiva pels nens. La proposta està molt ben detallada.
A més, doneu diverses opcions per treballar-la, amb l'ordinador o bé amb el paper.
M'ha agradat molt!!

Montse Peracaula ha dit...

Penso que l'activitat està molt ben estructurada i que pot sermolt divertida pels infants. Només caviaria ´l'últim punt de l'activitat de penjar el dibuix que és correcte. M'agrada més poder discutir els que no estan prou be i exposar-los tots. En conjunt és una activitat molt maca i motivadora, i alhora s'ajusta molt bé a les àrres a treballar i als objectius.